U seminarskom radu potrebno je prepoznati pojedini odgojno-obrazovni problem, opisati ga i izložiti jedan način njegovog rješavanja. Taj način rješavanja treba povezati s odgovarajućom teorijom o odgoju i njezinim filozofijskim polazištem. Nakon toga potrebno je procijeniti vrijednost tog rješenja u odgojnom djelovanju ili u odnosu na druga rješenja.
Pojednostavljena slika prikazuje glavna pitanja na čije odgovore se oslanjaju pedagoške odluke. Filozofijska stajališta stoje u pozadini pojedinih odgovora. Način usklađivanja odgovora tvori jednu moguću odgojnu filozofiju. Filozofija odgoja, pak, proučava odnose između teorija koje su relevantne u odgoju i obrazovanju.
Način rada treba slijediti spomenute zadatke u mjeri u kojoj je to moguće. Seminarski rad može slijediti problemski ili analitički pristup.
Problemski pristup
1. Opis problema i načina njegovog rješavanja.
2. Odredba filozofijskog stajališta koje stoji iza pojedine odgojne teorije ili stava.
3. Vrednovanje predloženog pristupa.
Analitički pristup
Preporuka: pri izradi seminarskog rada preporučujem upotrebu software-a Reason!Able za tvorbu stabla razloga (http://www.goreason.com/index.html) i IHMC Concept Map software-a za izradu pojmovnih mreža (http://cmap.coginst.uwf.edu/). Izgrađeno stablo razloga ili pojmovna mreža mogu zamijeniti 1/3 seminarskog rada.
Filozofijska antropologija i odgoj
Temu rada student/ica određuje sam/a na osnovi navedenih cjelina, tema i predloženih radova. Radovi čiji su naslovi otisnuti podebljanim slovima mogu poslužiti kao osnova većem broju seminarskih radova (do 5).
Seminarski rad mora sadržavati najmanje 5, a najviše 7 stranica teksta tiskanog u skladu s obrascem za izradu eseja. Citati moraju biti suženi na najmanju mjeru i ne smiju, uzeti svi zajedno, obuhvaćati više od pola stranice. Preuzimanje rečenica iz literature u doslovnom ili izmijenjenom obliku nije dopušteno. Misao se smije, a često i mora preuzeti, ali način njenog iskazivanja ne smije se preuzeti, osim kao citat.
Na početku rada treba staviti sažetak (3 do 5 rečenica) koji jasno pokazuje o čemu je u radu riječ.
Studenti moraju cjeloviti seminarski rad predati barem 10--15 dana (10 za prvi ispitni termin, 15 za drugi) prije izlaska na ispit iz filozofije odgoja.
Obveznu, izbornu i pripremnu literaturu možete naći u knjižnici ili na mreži sljedeći bilo priložene adrese bilo adrese dane u obrazovnom portalu za filozofiju odgoja (http://www.ffst.hr/~berislav/phed/index.html) ili kod nastavnika. Potrebne informacije možete koristeći web-izvore (specijalizirane pretraživače, informacijske baze, elektroničke enciklopedije, tekstove, adrese …) putem obrazovnog portala za filozofiju odgoja (http://www.ffst.hr/~berislav/phed/index.html). Dokument kojega upravo čitate nalazi se na adresi http://www.ffst.hr/~berislav/seminar.html i tu se sve hiperveze aktivne, što može olakšati izbor teme.
Obavezna literatura za ispit
Anzenbacher, A. (1992) Filozofija: uvod u filozofiju . Zagreb: Školska knjiga
(A) Gudjons, H. (1994) Pedagogija: temeljna znanja. Zagreb: Educa
(A) Dieter Lenzen (2002) Vodič za studij znanosti o odgoju - što može, što želi . Zagreb: Educa
(A) Eckard Koenig i Peter Zedler (2001) Teorije znanosti o odgoju. Zagreb: Educa
(B) Filozofija odgoja : izbor tekstova hrvatskih pisaca . (1997) priredio Ivan Čehok. Zagreb: Školska knjiga.
(B) Jerome Bruner (2000) Kultura obrazovanja . Zagreb: Educa
(C) Srećko Kovač (2002) Logika . Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada
(C) Gajo Petrović (2002) Logika . Zagreb: Element
Obavezna je prva knjiga [zadana poglavlja], te po jedna od knjiga označenih s '(A)' [zadana poglavlja], '(B)' [poglavlje po izboru] i '(C)' [za studente koji u prethodnom obrazovanju nisu učili logiku].
Posebno se preporučuju elektronički izvori učenja:
ENCYCLOPAEDIA OF PHILOSOPHY OF EDUCATION http://www.ffst.hr/ENCYCLOPAEDIA
Filozofija odgoja: obrazovni portal http://www.vusst.hr/~berislav/phed
INTERAKTIVNA LOGIKA http://www.vusst.hr/~logika/pilot
Milan Polić. FILOZOFIJA ODGOJA: interaktivni multimedijski priručnik http://www.radionicapolic.hr/info/fi10.htm
Pretraživanje kataloga knjižnica:
Knjižnica Filozofskog fakultetaSveučilišta u Splitu http://www.pmfst.hr/knjiznica/index.html
Sveučilišnja knjižnica u Splitu http://libar.svkst.hr/anew/search.html
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu http://www.nsk.hr/opac-crolist/skupni.html
Prije čitanja odabranog teksta studenti najprije moraju proučiti pripremnu literaturu za cjelinu unutar koje se nalazi njihova tema. Posebnu pažnju obratite na činjenicu da ponuđeni naslovi ne mogu biti naslovi studentskog eseja. Ponuđeni naslovi predstavljaju prijedloge tema koje bi se mogle proučavati. Studenti moraju sami odabrati temu koju će ispitivati i ona može, ali ne mora biti jedna od ponuđenih.
Posebno se preporučuje izrada eseja na temelju jednog poglavlja iz sljedećih knjiga.
Carl Bereiter (2002). Education and Mind in the Knowledge Age. Lawrence Erlbaum Associates
Frieda Heyting, Dieter Lenzen i John White (ured.) (2001) Methods in philosophy of education. Routledge international studies in the philosophy of education. Routledge.
Nel Noddings (1998) Philosophy of education. Oxford: Westview Press
Knjige možete pogledati ovdje!
Pripremna literatura:
Anzenbacher, A. Filozofija, poglavlje 6. Etika
Gudjons, H. Pedagogija: temeljna znanja, poglavlje 5. Dječja i mladenačka dob – kratak prikaz psihologije razvoja
Windelband, W. Povijest filozofije, I. dio, 2. glava, §7; I. dio, 3. glava, §13; V. dio, 2. glava, §36; VI. dio, 1. glava, §39; VII. dio, §46.
Basariček, S. O svrsi uzgajanja (u Filozofija odgoja u djelima hrvatskih pisaca, priredio I. Čehok)
Žarnić, B. Odgoj i prirodni razvoj (http://www.vusst.hr/~berislav/razvoj.html )
1. Aristotel: razvoj kreposti
1.1. Opreka između odgojnog realizma i naturalizma
1.2. Racionalistička i empiristička etika
1.3. Aristotelov pojam ‘ćudoredna krepost’
1.4. Aristotelov pojam ‘neuzdržanost’
1.5. Pitanje: kako odgajati?
Aristotel, Nikomahova etika. (u prijevodu T. Ladana)
Dostupno je englesko on-line izdanje: http://www.ilt.columbia.edu/academic/digitexts/aristotle/nicomachean_ethics/title.html )
Hummel, C. Aristotel i filozofija odgoja (http://www.ibe.unesco.org/International/Publications/Thinkers/ThinkersPdf/aristote.pdf)
2. I. Kant: savjest
2.1. Racionalistička i empiristička etika
2.2. Pojam ‘praktični um’
2.3. Dvostruka psihologija (čovjek kao ‘prirodno’ i ‘moralno biće’)
2.4. Kant i Kohlbergova teorija moralnog razvoja
2.5. Pitanje: primjerenost odgojnih sadržaja
Kant, Kritika praktičnog uma
Dostupno englesko on-line izdanje: http://www.knuten.liu.se/~bjoch509/works/kant/cr_pract_reason.txt)
3. L. Kohlberg: moralni razvoj
3.1. Racionalistička i empiristička etika
3.2. Kohlbergova teorija o moralnom razvoju
3.3. Piaget i Kohlberg
3.4. Etička stajališta u filozofiji: izumi ili otkrića
3.5. Pitanje: primjerenost odgojnih sadržaja
Kohlberg, L. The claim to moral adequacy of a highest stage of moral judgement (http://www.ffst.hr/~berislav/phed/kohlberg.pdf )
Barger, R.N. A summary of Lawrence Kohlberg's stages of moral development (http://www.nd.edu/~rbarger/kohlberg.html)
4.1 Moralni odgoj
Haynes, F. Ethics and education (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/ethics.htm )
Savater, F. Etika za Amadora
Legrand, L. Moralna izobrazba danas
pripremna literatura
Anzenbacher, A. Filozofija, poglavlje 4. Spoznaja
Gudjons, H. Pedagogija: temeljna znanja, poglavlje 5. Dječja i mladenačka dob – kratak prikaz psihologije razvoja; poglavlje 8. Učenje
Windelband, W. Povijest filozofije, I. dio, 2. glava, §8., V. dio, 2. glava, §34; VI. dio, 1. glava, §38; VIII. dio, §47.
1. Sokrat: znanje i stjecanje znanja
1.1. Sokratski dijalog
1.2. Analiza sokratskog dijaloga
1.3. Dijaloški nastavni postupci
Platon, Država (http://classics.mit.edu/Plato/republic.html )
Platon, Menon (http://classics.mit.edu/Plato/meno.html )
2. J. Piaget: stjecanje pojmova
2.1. Empirizam i racionalizam
2.2. Evolucija spoznajnih oblika
2.3. Pojam o broju
2.4. Pitanje: kako oblikovati nastavu
Piaget, J. Genetic epistemology (http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/fr/piaget.htm)
Piaget, J. The construction of reality in the child. (http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/fr/piaget2.htm)
Piaget, J. From developmental psychology to epistemology.
Glasersfeld, E.v. Homage to Jean Piaget (http://www.oikos.org/Piagethom.htm)
Munart, A.: O Piaget-ovoj filozofiji odgoja (http://www.ibe.unesco.org/International/Publications/Thinkers/ThinkersPdf/piagete.PDF)
Liebeck, P. Kako djeca uče matematiku
Tomaš, A. Individualizacijom do matematike
Žarnić, B. Do numerals name numbers? Philosophy of mathematics education journal 10, 1997.
Žarnić, B. Brojke, brojevi i njihova logička uloga. Logika 1: 10-23. Zagreb, 2000
Wood, D. Kako djeca misle i uče
Papert, S. Članak o Piagetu prigodom TIME-ovog izbora najutjecajnijih mislilaca u 20. stoljeću (http://www.time.com/time/time100/scientist/profile/piaget.html
3. B. Skinner: teorija učenja
3.1. Empirizam i racionalizam
3.2. Teorija učenja
3.3. Nastava i učenje
Fodor, J. Problem duha i tijela ( u Kompjuter, mozak i ljudski um, priredili Miščević i Smokrović)
Edukacijski projekt: duša i tijelo (http://www.ffdi.hr/mind/index.html)
Skinner, B. The origins of cognitive thought (http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/us/skinner.htm)
4. Suvremeni pogledi
4.1. Ciljevi obrazovanja
4.2. Nastava mišljenja
4.3. Kritičko mišljenje
4.4. Metakognitivne sposobnosti
4.5. Znanje o znanju
4.6. Konstruktivizam
Glasersfeld, E. Cognition, construction of knowledge, and teaching. Synthese 80: 121-140, 1989. http://www.umass.edu/srri/vonGlasersfeld/onlinePapers/html/117.html
Bereiter, C. (2002) Education and Mind in the Knowledge Age. Lawrenece Erlbaum Press http://www.observetory.com/carlbereiter/
Glasersfeld, E. A constructivistic approach to teaching. (http://www.oikos.org/vonen.htm)
Glasersfeld, E. Aspects of Radical Constructivism and its Educational Recommendations. http://www.umass.edu/srri/vonGlasersfeld/onlinePapers/html/195.html
Facione, Peter : Critical Thinking: What it is and why it counts (http://www.calpress.com/pdf_files/what&why.pdf)
Resnick, L.B. Education and leraning to think (http://www.ulib.org/webRoot/Books/National_Academy_Press_Books/education/think001.htm)
Whisner, W. Overcoming rationalization and self-deception: the cultivation of critical thinking (http://www.ed.uiuc.edu/EPS/Educational-Theory/Contents/43_3_Whisner.html)
Hostetler, K. Rorty and Collaborative Inquiry in Education:Consensus, Conflict, and Conversation (http://www.ed.uiuc.edu/EPS/Educational-Theory/Contents/42_3_Hostetler.html)
Thayer-Bacon, B. Caring and its relationship to critical thinking (http://www.ed.uiuc.edu/EPS/Educational-Theory/Contents/43_3_Thayer-Bacon.html)
Splitter,L. On the theme: 'Teaching for higher-order thinking skills' (http://www.shss.montclair.edu/inquiry/summ95/splitter.html
Miranda, T. Rationality and critical education (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/rationality-critical.htm)
Shook, J.R. Truth and the pragmatic theory of learning (http://www.educacao.pro.br/truth-pragmatic.htm)
Bailin, S.: Skills, generalizability and critical thinking. (http://www.bu.edu/wcp/Papers/Educ/EducBail.htm)
Blakey, E. - Spence, S.: Developing Metacognition.(http://www.ed.gov/databases/ERIC_Digests/ed327218.html)
Hacker, D. Metacognition: Definitions and Empirical Foundations (http://www.psyc.memphis.edu/trg/meta.htm)
Cotton, K. Teaching thinking skills (http://www.nwrel.org/scpd/sirs/6/cu11.html)
Egan, K. Memory, imagination, learning: connected by story (http://www.educ.sfu.ca/people/faculty/kegan/MemoryIm.html)
Hirst, P. Liberal education and the nature of knowledge. U Peters, R. (ured.) The Philosophy of Education, Oxford, 1975.
Hirst, P. What is teaching? U Peters, R. (ured.) The Philosophy of Education, Oxford, 1975.
Hamlyn, D. The logical and psychological aspects of learning. U Peters, R. (ured.) The Philosophy of Education, Oxford, 1975.
Bruner, J. Kultura obrazovanja. EDUCA, 2000.
Canas, A., Leaky, D. I Wilson, D. Managing, Mapping, and Manipulating Conceptual Knowledge. (http://www.coginst.uwf.edu/projects/caseBasedCapture/AAAICBRCMaps99.htm)
Accoriniti, S. Philosophy for Children. (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/philosophy_for_children.htm)
van Gelder, T.J. (2001) The Reason! Project. The Skeptic, 21 no.2, pp.9-12 http://www.arts.unimelb.edu.au/~tgelder/papers/Reason_Skeptic.pdf
van Gelder, T.J. (2001) How to improve critical thinking using educational technology. In G. Kennedy, M. Keppell, C. McNaught & T. (http://www.philosophy.unimelb.edu.au/reason/papers/ASCILITE2001.pdf)
Pripremna literatura:
Anzenbacher, A. Filozofija, poglavlje 5. Čovjek
Gudjons, H. Pedagogija: temeljna znanja, poglavlje 6. Socijalizacija; poglavlje 7. Odgoj i obrazovanje
Matičević, S. Priroda, kultura i odgoj (u Filozofija odgoja u djelima hrvatskih pisaca, priredio I. Čehok)
Giesecke, H. Uvod u pedagogiju, 1. poglavlje: Biološke i psihološke pretpostavke rasta
Haralambos, M. Sociologija.
1. A. Gehlen: odgoj kao antropološka činjenica
1.1. Biologijska i filozofijska antropologija
1.2. Odgoj kao antropološka činjenica
1.3. Naobrazba, obuka, odgoj
Gehlen, A. Čovjek
2. J. Fodor: problem duha i tijela
2.1. Antropološki dualizam
2.2. Mišljenje i kompjutacija
Fodor, J. Problem duha i tijela ( u Kompjuter, mozak i ljudski um, priredili Miščević i Smokrović)
Edukacijski projekt: duša i tijelo (http://www.ffdi.hr/mind/index.html)
3. M. Mead: spol i temperament
3.1. Kulturalna i filozofijska antropologija
3.2. Kultura i odgoj
Mead, M. Spol i temaperament u tri primitvna društva
Benedict, R. Obrasci kulture
Almeida, J.S. de Gender's studies (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/gender.htm)
4. Čovjek, odgoj, društvo
4.1. Socijalizacija
4.2. Identitet
4.3. Igra
4.4. Komunikacija
Brumlik, M. – Holtappels, H. Interakcionaizam i teorija škole: Mead i djelovanje školskih aktera. U Tillmann, K. (ured.) Teorije škole
Mead, G.H. The relation of play to education (http://paradigm.soci.brocku.ca/~lward/pubs/MEAD_012.HTML)
Caillois, R. Igre i ljudi
Bern, E. Koji igru igraš?
Huisinga, J. Homo ludens
Berger, P. Invitation to Sociology. A Humanistic perspective. Penguin Books, 1982.
Cassirer, E. Ogled o čovjeku
Scheler, M.Položaj čovjeka u kozmosu
Berger, P. i Luckman, T. Socijalna konstrukcija zbilje
Benedict, R. Obrasci kulture
Fromm, E. Čovjek za sebe
Pripremna literatura:
Anzenbacher, A. Filozofija, poglavlje 2. Suvremena filozofija; poglavlje 4. Spoznaja
Gudjons, H. Pedagogija: temeljna znanja, poglavlje 2. Pravci u znanosti u odgoju; poglavlje 3. metode znanosti o odgoju
von Wright, G. H. Objašnjenje i razumijevanje (51.-88.)
Küng, H. Postoji li Bog?, (89-119., 439.-466.)
Giesecke, H. Uvod u pedagogiju, 4. poglavlje: Odgojna znanost
Dieter Lenzen (2002) Vodič za studij znanosti o odgoju - što može, što želi . Zagreb: Educa
Eckard Koenig i Peter Zedler (2001) Teorije znanosti o odgoju. Zagreb: Educa
1. M. Heidegger: briga i egzistencija
1.1. Pojam o čovjeku
1.2. Duhovnoznanstvena pedagogija
1.3. Odgojne vrijednosti
Heidegger, M. Bitak i vrijeme
Hogan, P. Gadamer and the philosophy of education (http://www.educacao.pro.br/gadamer.htm)
2. Jezik, spoznaja, učenje
2.1. Teorija o jeziku
2.2. Izrecivo i neizrecivo
2.3. Vrijednosti i znanost
2.4. Učenje na pogreškama
Wittgenstein, L. Tractatus logico-philosophicus
Halliday, J. Popper and philsophy of education (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/popper_and_the_philosophy_of_edu.htm)
3. J. Habermas: spoznaja i interes
3.1. Teorija znanosti
3.2. Kritička znanost o odgoju
Habermas, J. Spoznaja i interes
Huttunen, R. Habermas and the Problem of Indoctrination (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/indoctrination.htm)
Habermas, J. Spoznaja i interes
4. Pojam o istini i pedagoško istraživanje
Bridges, D.: Educational research: pursuit of truth or flight into fancy? (http://www.leeds.ac.uk/educol/documents/000000774.htm)
Žarnić, B: Pedagogija: duhovna, empirijska ili kritička znanost? (http://www.vusst.hr/~berislav/phed/pedagogija.pdf)
Burbules, N. – Bruce, B. Theory and Research on Teaching as Dialogue (http://faculty.ed.uiuc.edu/burbules/ncb/papers/dialogue.html)
von Wright, G. H. Objašnjenje i razumijevanje
Koenig, E. i Zedler, P.Teorije znanosti o odgoju (3.dio)
1. Platon: odgojna uloga umjetnosti
1.1. Odgojna vrijednost umjetnosti
1.2. Estetika glazbe
1.3. Platonova filozofija odgoja
Platon, Država
Aristotel, Poetika
Grlić, D. Estetika I.
Gučetić, N. O upravljanju obitelji
Howard, R. Towards an aesthetic philosophy of music in education (http://www.cantos.org/Booksfolder/StartHere/Aesthetic.html)
Egan, K. Arts as the basis of education. (http://www.educ.sfu.ca/people/faculty/kegan/ArtsBasics.html)
Oliviera, R.J. de Plato and philosophy of education (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/plato.htm)
Krentz, A.: Play and education in Plato’s Republic. (http://www.bu.edu/wcp/Papers/Educ/EducKren.htm)
Hummel, C. O Platonovoj filozofiji odgoja (http://www.ibe.unesco.org/International/Publications/Thinkers/ThinkersPdf/platoe.PDF)
1. J. Dewey: spoznaja i nastava
1.1. Pragmatička teorija o spoznaji
1.2. Didaktika i filozofija odgoja
Dewey, J. Odgoj i demokracija (http://www.ilt.columbia.edu/publications/dewey.html)
Dewey,J. How we think (http://spartan.ac.brocku.ca/~lward/dewey/Dewey_1910a/Dewey_1910_a.html)
Westbrook, R. Filozofija odgoja Johna Dewey-a (http://www.ibe.unesco.org/International/Publications/Thinkers/ThinkersPdf/deweye.PDF)
Garrison, J. John Dewey (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/john_dewey.htm)
2. Pojam o odgoju
Basariček, S. Pedagogija: nauka o uzgajanju. HPKZ, Zagreb 1922.
Gudjons, H. Pedagogija: temeljna znanja, 7. poglavlje: Odgoj i obrazovanje
Mialaret, G. Uvod u edukacijske znanosti, 2. poglavlje
Vuk-Pavlović, P. Uzgoj, odgoj i obrazovanje (u Filozofija odgoja u djelima hrvatskih pisaca, priredio I. Čehok)
Pataki, S. Razvoj čovjeka i obrazovanje ličnosti (u Filozofija odgoja u djelima hrvatskih pisaca, priredio I. Čehok)
Giesecke, H. Uvod u pedagogiju, (str. 56-83.)
Giesecke, H. Uvod u pedagogiju, (http://www.ditext.com/frankena/education.html)
Polić, M. Čovjek, odgoj, svijet. KruZak, 1997
Polić, M. K filozofiji odgoja (http://www.vusst.hr/~logika/polic.pdf)
2. Ciljevi odgoja
Whitehead, A.N. The aims of education (http://www.english.upenn.edu/~rlucid/A_Whitehead.html - chap1)
Suppes, P. The aims of education (http://www.ed.uiuc.edu/eps/pes-yearbook/95_docs/suppes.html)
Eiesner, E. O filozofiji odgoja Benjamina Blooma (http://www.ibe.unesco.org/International/Publications/Thinkers/ThinkersPdf/bloome.pdf)
Maritain, J. The range of reason (http://www.nd.edu/Departments/Maritain/etext/range.htm)
3. Položaj filozofije odgoja u sustavu filozofijskih i pedagogijskih disciplina i njena uloga u odgojnom djelovanju
Gudjons, H. Pedagogija: temeljna znanja, 1. poglavlje: Podjela znanosti o odgoju
Mialaret, G. Uvod u edukacijske znanosti, (43.-50., 92.-105.)
Marković, F. Uvod u pedagogiku (u Filozofija odgoja u djelima hrvatskih pisaca, priredio I. Čehok)
Marsh, C.J. Kurikulum, 3. dio: Planiranje i izrada kurikuluma
4. Odgoj, obrazovanje, znanje i učiteljska uloga u suvremenom svijetu
Gudjons, H. Pedagogija: temeljna znanja, 12. poglavlje: Suvremeni zahtjevi pedagogije
Lyotard, J.-F. Postmoderno stanje
Lyotard,J.F.The Postmodern Condition (http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/fr/lyotard.htm)
Nuyen, A.T. Lyotard and the death of professor (http://www.ed.uiuc.edu/EPS/Educational-Theory/Contents/42_1_Nuyen.ht
Žarnić, B. Epistemološki paradoks obrazovanja (http://www.vusst.hr/~logika/HFD2000.pdf)
Peters, M. Lyotard and philosophy of education (http://www.vusst.hr/ENCYCLOPAEDIA/lyotard.htm)
Bereiter, C. (2002) Education and Mind in the Knowledge Age. Lawrenece Erlbaum Press http://www.observetory.com/carlbereiter/